Hur gör jag för att avbeställa en order?

Om du vill ta bort en vara eller tjänst, eller helt avbeställa din order kan du göra det antingen genom att skicka ett meddelande till info@cyberinfo.se, alternativt via Kontakta oss. Det går också bra att ringa oss på 042 - 42 42 635, men det är tyvärr inte alltid vi har möjlighet att svara i telefon.

Hur lång ångerrätt har jag?

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit varan eller tjänsten blivit aktiverad) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter och förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet. Om varans kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.

Kostar det något att returnera?

Vi tar inte ut någon returavgift när du returnerar men du betalar själv för frakten tillbaka enligt gällande portotabell. För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 89 kr.

Hur gör jag för att returnera?

Om du som kund vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta inom 14 dagar från det att du mottagit varan eller fått tjänsten aktiverad. Kontakta oss via info@cyberinfo.se, via Kontakta oss eller ring oss på 042 - 42 42 635 (observera att vi inte alltid har möjlighet att svara i telefon). Det går också bra att använda Konsumentverkets standarsformulär för ångerrätt. Efter att du utövat din ångerrätt ska du utan dröjsmål och senast inom 14 dagar skicka tillbaka varan till oss. Paketera returen väl och bifoga följesedeln eller annan information där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen kan vi inte se att returen kommer från dig.

Du betalar själv för frakten tillbaka enligt gällande portotabell och returnerar till följande adress:

CyberInfo Sverige
Aspgatan 2B, lgh 1001
267 38 Bjuv

Vad händer med fakturan/betalningen när jag returnerar?

Om du fått en faktura som du ännu inte betalt så meddelar du oss detta så utfärdar vi en kreditfaktura. Du behöver då inte betala fakturan.

Har du betalt i förskott, eller redan hunnit betala faktura, så skickar vi tillbaks din betalning. Om möjligt sker återbetalningen via samma betalsätt du använde när du betalade för varan eller tjänsten. Har du betalt via Swish utfärdar vi en återbetalning via Swish. Har du betalt via PayPal utfärdar vi en återbetalning via PayPal. Om det av någon anledning inte skulle gå att utfärda en återbetalning, eller om du betalt på annat sätt, gör vi en vanlig banköverföring till ditt konto. När vi återsänt dig betalningen utfärdar vi en kreditfaktura.

Ångerrätten omfattar inte nedladdningsbara produkter då de på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Ångerrätten gäller inte heller defekta eller felaktiga varor då detta istället är en reklamation.

Ej uthämtade brev eller paket

För ej uthämtade brev eller paket tar vi ut en avgift som för närvarande är på 89 kr för kostnaderna för vår administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.